tirsdag den 21. august 2007

Tilbage til bøgerne

Så er vi startet på vores praktikophold i Manukau City Council og som enhver anden start er det selvfølgelig både forvirrende og spændende. Selvom vi efterhånden har vænnet os til New Zealand tid er vi godt brugte når vi kommer hjem fra arbejde – der er mange informationer og indtryk, der kræver bearbejdning. Paa billedet kan I se den bygning jeg arbejder i. Mit skrivebord staar ud til det vindue som jeg har markeret.

Jeg arbejder i en afdeling, der håndterer resource consents, der ligger et sted mellem de danske miljøvurderinger og den danske lokalplan. Indtil videre har jeg fået en masse information som jeg skal læse igennem, inden jeg forhåbentlig på et tidspunkt får lov til at få fingrene lidt mere ind i stoffet. Ansøgningerne kan være af meget forskellig art, helt nede fra et træ (som er beskyttede, hvis de er over 6 meter høje!) til ansøgning om at bygge et nyt storcenter. Mere information følger senere, når jeg er blevet lidt klogere:-)

Til sidst synes jeg bare I skal se et billede af vores bil - det er i hvert fald vores to dage endnu. En dejlig Nissan som bortset fra at have rattet i den forkerte side, vaere udstyret med automat gear og have blinklyset placeret i den forkerte side er fantastisk at koere i.

Ingen kommentarer: