tirsdag den 23. oktober 2007

Kæmpe badebolde, delfiner og smil

Så er jeg langt om længe klar til en opdatering af bloggen. De sidste to uger har været lidt hektiske (på den gode måde), da jeg har været turistguide for en gruppe turister fra Frederiks bestående af min mor, far og bror. Ej, jeg er rigtig glad for, de tog den lange tur – i skrivende stund er de ved at tage sidste etape fra Dubai til Hamborg, så hvis de fortryder, er det nok lige nu:-).

Jeg havde lejet en bil til dem, så de kunne komme ud og se New Zealand på egen hånd, men min far blev aldrig helt fan af venstre kørsel, så fordelingen blev at han og mor sad på bagsædet (som Henrik og Margrethe), mens de blev kørt rundt på New Zealand. Jeg havde fået bevilliget en ekstra fridag, så onsdag-torsdag gik turen til Rotorua – hvor turen bl.a. inkluderede det helt fantastiske Polynesian Spa med varmt vand fra undergrunden. Vi var der en regnfuld aften og selvom det var svært at få dem overbevist, inden vi gik derind, var der ingen, der kom til at fryse den aften. Billedet viser to veltilfredse danskere nedsænket i 40 grader varmt vand.

Selvom jeg aldrig kunne drømme om, at tage nogen med ned i hulerne igen (til de interesserede kan jeg sige, at mine blå mærker nu næsten er væk) skulle min bror ikke snydes for lidt action bestående af zorbing. Zorbing består i alt sin enkelthed af, at man ruller ned af en bakke i en kæmpe badebold - hvordan man så lige er kommet frem til, at det kunne være sjovt, ved jeg ikke. Man kan vælge at være spændt fast eller være derinde flere personer sammen med nogle liter vand. Min bror og jeg valgte vand og en kugle sammen og jo, det var rigtig sjovt! Jeg grinede hele vejen ned og ifølge min bror var bare mit ansigtsudtryk alle pengene værd – det er altid godt, man kan bidrage til underholdningen!

Weekenden bestod af en tur op til Bay of Island, der er et ferieområde et par timers kørsel nord for Auckland. Vi havde for en gang skyld forbindelserne i orden og havde gennem en fra Manukau City Council fået lejet os ind på et Bed and Breakfast lige ved vandkanten i Paihia. Udsigten var som det ses på billedet fantastisk og jeg kunne høre bølgeskvulp når jeg lå i min seng – så bliver det ikke mere afslappende!


Turen bød også på en sejltur rundt i ø-havet sammen med delfinerne. Her må jeg sige, at billederne ikke til fulde afspejler, hvordan det egentligt var. Det ene billede, hvor min ryg dækker halvdelen, giver et indtryk af, hvor tæt delfinerne var på båden, men det, som jeg synes var flottest var at stå på sejlbåden og spejde ud over det turkise hav og så kunne se hele springende delfiner ind over bugten. Igen, man kan ikke andet end at blive glad og afslappet af at kigge på delfiner. Jeg tror jeg må se, om det ikke på en eller anden måde er muligt at få arrangeret noget Polynesian Spa, Zorbing og delfiner i nærheden af Aalborg – måske er der plads ude i Rold Skov?!?

Ingen kommentarer: