søndag den 23. september 2007

Riverrafting - eller hvordan man gør 7 m. fritfald i en gummibåd spiseligt

Allerførst vil jeg lige minde om, at selvom bloggen måske ikke afspejler de arbejder vi hernede. Mit arbejde i Manukau City Council drejer sig om håndtering af ”ressource consent” som drejer sig om vurdering af forskellige projekter. Indtil videre har jeg forsøgt at skrive site-visit rapporter for nogle mindre byggeprojekter. Derudover har jeg været med til forskellige møder og en høring vedrørende fældningen af et træ! (De har lidt et andet forhold til træer hernede og der er givet bøder på op til 1,6 mio. DKR for at fælde et træ)

Arbejdet er altså en stor del af vores dagligdag, men det er ligesom om, at det er billederne fra weekendturerne, der gør sig bedst på bloggen, så her kommer lidt flere fra weekendens tur til Rotorua.

Weekenden bød på gejser-udbrud – tilrettelagt for os turisters velbefindende til kl. 10.15 ved hjælp af lidt sæbe. Den punktlige og præcise Lady Knox gejser ses i baggrunden.
Derefter stod den på en tur i små go-kart lignende biler ned af et bjerg. Det var en fin forlystelse, hvor alle aldersgrupper, kørende i de små biler ned af bjerget, sad med et saligt smil og fik opfyldt drømmen om den ultimative sæbekassebil.
Weekenden blev afsluttet med en riverrafting tur ned af bl.a. et 7 m. højt vandfald. Jeg var egentligt skeptisk i forhold til om riverrafting overhoved var noget, jeg behøvede at prøve. På turistkontoret kunne vi købe en kombi-billet til riverrafting og en "Polynesian Spa" og pludselig stod jeg med sådan en billet. Det er jo så snedig skruet sammen - de godt ved, at det kræver lidt spa inden jeg sætter mig i en gummibåd og lader mig kaste 7 m. ned i koldt vand. Men det skal jo så siges, at jeg rent faktisk også nød riverraftingen. Det nederste billede viser jo også, at der var smil over hele linien:-)


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Anne Marie
Først mange tak for postkortet. Jeg har ikke været så flink til at læse jeres blogge endnu, men jeg har læst din her til aften, så jeg kan måske nå de andre i løbet af ugen. Det er spændende at læse om Jeres små weekend-eventyr og se de fantastiske billeder. Svært at forstå at I kunne leve en måned uden internet. Høfligheden er nok noget, der generelt afspejler de britisktalende lande. I Sheffield startet næste alle samtaler med "you 'r alright?"
Håber I har det godt på den anden side af jorden. Hils resten af banden og pas på jer selv.
Mvh.
Kristian