søndag den 11. november 2007

Sidste weekend i Auckland

Vi er nu nået frem til, at denne weekend er den sidste vi har i Auckland inden vi slutter i Manukau og tager på 14 dages sommerferietur til sydøen. I denne weekend har vi derfor taget afsked med Auckland. Fredag tog vi ud til øen Rangitoto, der ligger en halv times sejlads fra Auckland. Øen består af en vulkan og hele øen er dannet for kun 600 år siden og byder på særpræget vegetation og landskab. Vi gik turen op til toppen og kunne derfra nyde et scenic outlook over Auckland.
Lørdag tog vi et smut op til Murawai Beach, hvor vi fandt Gannets i massevis – fuglene vi forgæves ledte efter sidste weekend. I får lige et par billeder for, at I kan danne jer et indtryk af de berygtede og eftersøgte fugle.
I dag, søndag, legede vi turister i Auckland igen. Det er lidt en anden oplevelse, end da vi legede turister i byen i august, hvor vi kom – det er nemlig blevet sommer i mellemtiden. I vinters føltes byen kold og grå, men nu indeholder en dag som turist i Auckland: frokost på en terrasse ved havnefronten, masser af solcreme og en kæmpe is. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal vænne mig til det danske vintervejr. Jeg kigger af og til på dmi.dk og kan se, at der er lovet sne i Danmark – og jeg må erkende, at jeg ikke helt kan forestille mig, at det ikke stadig er sommervejr i Danmark, som da jeg forlod landet.
Vi afsluttede dagen med en tur op på Mt. Eden, en af vulkanerne i byen, som vi også besøgte den første weekend, vi var her – så var ringen ligesom sluttet. Udsigten var stadig ligeså god som i august, men igen gav det gode vejr lige oplevelsen et ekstra plus.

Ingen kommentarer: